Młynarski kontra Osiecka

Młynarski kontra Osiecka

Nie ma Polaka, który nie potrafiłby zanucić piosenki „Jesteśmy na wczasach” czy „Niech żyje bal”.
Stworzyli ponadczasowe teksty, aktualne, mądre, kompletne!
Wojciech Młynarski? Czy Agnieszka Osiecka? Czyje wersy bardziej trafiają do publiczności? Może uda nam się wspólnie odpowiedzieć na to pytanie podczas koncertu…
Śpiewają Beata Marczewska i Tomasz Muszyński/Mateusz Grabowski
przy akompaniamencie pianisty Grzegorza Sieradzkiego lub z zespołem pod kierownictwem Kajetana Borowskiego.

Piosenki, które będzie można usłyszeć, to m. in.:

Kocham Cię życie

Odkryjemy miłość nieznaną

Jesteśmy na wczasach

Nie ma jak u mamy

Uciekaj moje serce

Róbmy swoje

Wszystko mi mówi, że mnie ktoś mnie pokochał

Moje serce to jest muzyk

Niech żyje bal

Bądź moim natchnieniem

Małgośka

Wariatka tańczy

Piosenka o okularnikach

FRAGMENTY KONCERTU:

POSŁUCHAJ FRAGMENTÓW AUDIO:

Jesteśmy na wczasach

Niech żyje bal

Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał

Beata Marczewska – wokalistka i aktorka, pracująca przez ponad 10 lat w Teatrze Zagłębia w Sosnowcu. Ukończyła szkołę muzyczną w klasie fortepianu i Szkołę Aktorką Haliny i Jana Machulskich w Warszawie. Występowała w wielu programach telewizyjnych, filmach kręconych dla BBC i różnych teatrach w Polsce, m. in. w Teatrze Nowym w Łodzi, Teatrze Apriori i Teatrze Kotłownia. Wokalistka funkowego zespołu Hi-Head Music, nagrała piosenkę na płycie Marka Grechuty „10 ważnych słów”. Specjalizuje się w piosence aktorskiej, francuskiej, żydowskiej oraz jazzie. Od 9 lat prowadzi własną Agencję Artystyczną theART – produkuje koncerty, przedstawienia teatralne i programy kabaretowe, które prezentuje widowni w Europie.

Tomasz Muszyński – absolwent Studium Wokalno-Aktorskiego przy Teatrze Muzycznym w Gdyni. Przez wiele lat związany był ze scenami w Trójmieście i Elblągu. Od 2011 r.  pracuje w Teatrze Zagłębia w Sosnowcu. Ma na swoim koncie wiele znaczących ról, m. in. Toma w „Szklanej menażerii” Tennessee Williamsa, Adolfa w „Mein Kampfie”, Spiryda w „Wiju” Nikołaja Gogola, Samotnego Wilka w „Między ustami a brzegiem pucharu” Marii Rodziewiczówny. Specjalizuje się w piosence aktorskiej, francuskiej oraz musicalu.

Mateusz Konrad Grabowski – absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, filia we Wrocławiu. Studiował aktorstwo w Thomas Bernhard Institut na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu w Austrii. Przed nauką w szkole teatralnej uczył się w Studium Musicalowym przy Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu. Współpracował m. in. z Teatrem Muzycznym Capitol, Gerhart Hauptmann Theater Zittau (Niemcy), Teatrem Klinika Lalek z Wolimierza, Theater 89 w Berlinie, Gliwickim Teatrem Muzycznym, Teatrem Zagłębia w Sosnowcu.

Grzegorz Sieradzki – absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, pianista, wokalista i kompozytor. Brał udział w realizacji programów takich jak „X-Factor” czy „Mali Giganci”. Współpracował z Grzegorzem Turnauem i Andrzejem Sikorowskim. W Studio SPOT jako realizator zajmuje się postprodukcją dźwięku w filmie (Wataha, Ikar-legenda Mietka Kosza, Zimna Wojna i inne).
 
Kajetan Borowski – jeden z najbardziej cenionych pianistów młodego pokolenia polskiego jazzu. Współpracuje m.in. z Essential Group Piotra Budniaka,  kwintetem Pawła Palcowskiego oraz Bartoszem Dworakiem. Dzielił scenę m. in. z Peter’em Evansem, Davidem Dorużką oraz Piotrem Wojtasikiem. Niemal przez całą karierę związany z Wydziałem Jazzu katowickiej Akademii Muzycznej, jest zdobywcą wielu krajowych i międzynarodowych nagród, był nominowany do nagrody polskiego przemysłu muzycznego Fryderyk 2017 w kategorii Jazzowy Debiut Roku. Jego gra odznacza się wyjątkową wrażliwością dźwiękową, kompetencją techniczną, wyobraźnią harmoniczną oraz kreatywnością rytmiczną. Dźwięk Borowskiego, pełny i delikatny, jest rozpoznawalny już po kilka nutach, a jego eklektyczne podejście do improwizacji i kompozycji zawsze podporządkowane jest jego spójnej wizji twórczej – opartej na emocjach oraz swoistym liryzmie.

 

Szczegóły